Čeká vás začátek v nové práci? Všechny začátky jsou náročné, u nové práce to platí dvojnásob. Jak se můžete na nový start připravit a na co je potřeba myslet?
Podívejte se na našich 5 tipů, jak to zvládnout s přehledem.
- Zanechte dobrý první dojem. Snadno se to řekne, hůře pak udělá. Při prvním setkání s kolegy se snažte být co nejvíce přátelští a otevření. Buďte sami sebou a nebojte se představit, říct něco o sobě a svých zájmech. To může pomoci budovat vztahy s ostatními zaměstnanci.
- Dobře se připravte na novou práci. Pokud jste dostali manuál, nebo jakékoliv jiné materiály, dobře je nastudujte. Buďte zvědaví a doptávejte se na cokoliv, co vám není jasné.
- Snažte se pozorně naslouchat svým kolegům a nadřízeným. To vám dobře pomůže pochopit, jak to v dané společnosti chodí a jaké jsou hlavní priority.
- Prvních pár dnů buďte spíše pozorovatelem. Sledujte jaké mezi sebou mají vaši noví kolegové vztahy, jak spolu hovoří a jaké mají zvyklosti.
- Ačkoliv jste třeba dělali spoustu věcí v bývalé práci jinak, snažte se zvyknout na nové postupy. Pokud v průběhu dalších týdnů zjistíte, že by se současné postupy mohly zlepšit, určitě navrhněte nové řešení, počkejte však s návrhem, dokud nebudete mít jistotu, že je to opravdu výhodnější řešení.
Držíme vám palce a hodně štěstí do nového začátku.
Vaše HR manažerka
Renča